Over mij

Dit ben ik

Zoals je al wel door had heb ik de leukste baan van de wereld: online marketeer. Dit heb ik altijd in loondienst gedaan en doe ik tegenwoordig als freelancer. Wonend in de regio Utrecht is het grootste deel van Nederland goed bereikbaar voor mij. Inmiddels heb ik alweer ruim 10 jaar online marketing ervaring die mij ook bij de nieuwe trends context geeft om snel de juiste kans of oplossing te zien.

en in bullets

Van idee tot succesvolle strategie

Marketing is altijd om je heen en je gebruikt het zelf ook in je privé leven. “Het gaat niet om wat je zegt, maar hoe je het zegt.” Ik heb dan ook een grote interesse in communicatie en de reactie en gevoel van de ontvanger bij verschillende manieren om dezelfde boodschap over te brengen.
Ik ben een allround online marketeer met online (SEO / SEA / Display / E-mail / DMP / Retargeting / Affiliate marketing) en offline ervaring via o.a. (inspiratie)boeken / brochures / banners en advertenties.

Online en offline marketing versterken elkaar en moeten daarom geïntegreerd worden. Via IMC (Integrated Marketing Communication) heb ik klanten vanuit de winkels naar de site verwezen en visa versa. Belangrijk hierbij is de juiste klant via het juiste kanaal en op de juiste toon wordt aangesproken en dat de online en offline kanalen elkaar niet tegenspreken, maar juist versterken.

Met mijn MBA heb ik een brede basis en een goede helicopterview, waarmee ik de marketing goed kan laten aansluiten op de strategische richting. Uiteraard is ook het analyseren van de resultaten en de markt onmisbaar. Hierdoor heb ik ervaring in het doen van marktonderzoek en werken met Google 360 suite, een DMP en Google Webmaster Tools. Mijn nieuwsgierige aard en ambitieuze instelling versterken mijn marketingcapaciteiten en ondernemersdrang.

 

De wondere online wereld

Online marketeer is het leukste beroep ter wereld!
Iedere dag is er een nieuwe ontwikkeling en de stroom aan trends en hypes lijkt eindeloos. Het is dan ook niet voor niks dat ik nog steeds met veel plezier al meer dan 10 jaar actief ben in de online wereld. Soms klinkt het heel simpel met de grote overmacht die Google heeft in de zoekmachine omgeving. We zeggen niet voor niks dat we even iets moeten “Googlen” terwijl wij eigenlijk bedoelen dat we iets opzoeken op het internet. Al is dit 95% van de tijd wel via Google 😉 Maar zelfs Google zit niet stil: dagelijks zijn er updates van hun algoritmes.
Toch zijn er ook vele andere bedrijven bij gekomen, zoals LinkedIn, Uber, TikTok en ook DuckDuckGo is bezig aan een opmars in het door Google gedomineerde zoekmachine landschap.
En naast deze weer-war van grote, maar ook vele kleine bedrijven is er dan ook nog technologische ontwikkeling als AI (Artificial Intelligence) en voice search die ervoor zorgen dat je als online marketeer dagelijks met leuke nieuwe mogelijkheden en uitdagingen te maken krijgt!

 

Ik heb eerder gewerkt voor:

Meer weten?

Bekijk mijn LinkedIn of stuur een berichtje:

Direct aan de slag?

Wil je samen het avontuur aangaan en ook jouw afdeling/bedrijf naar het volgende level brengen?

Mijn certificaten

Eerst inlezen?

Ik heb een blog waar ik geregeld een artikel plaats en daarnaast ook een paperback boek dat je kunt bestellen hier of bij boekenwinkels, zoals bol.com